Aşırı fiyat artışı nereye şikayet edilir?
Vatandaşlar, Ticaret Bakanlığı’nın e-devlet üzerinden uygulamaya koyduğu “Haksız Fiyat Artış Bildirimi” formunu doldurarak Alo 175 ve CİMER üzerinden şikayetlerini iletebiliyor. Haksız fiyat artışı yapan firmalar 1 milyon liraya kadar cezai yaptırımla karşı karşıya kalabiliyor.
Fahiş fiyat artışını kim denetler?
Bu kapsamda, gerekli durumlarda denetim ve soruşturma yapmak, ceza kesmek ve her türlü tedbiri almak üzere Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu kurulmuştur.
Bir işletmeyi nasıl şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı Habertürk’e açıldı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Fahiş fiyat suç mu?
Ceza Kanunu’nda Suç Olarak Stokçuluk ve Fiyat Cinayeti Türk Ceza Kanunu’nun 240. maddesine göre; belli bir mal veya hizmeti satmayarak kamunun acil ihtiyacını karşılayan kişi, altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
CİMER’e şikayet edince ne olur?
CİMER şikayetinin sonucu nedir? CİMER’e iletilen şikayetler ilgili kamu kurumuna iletilir ve incelenir. Başvurunun sonucuyla ilgili bilgi başvuru sahibine iletilir. Şikayet başvuruları en geç 30 gün içinde tamamlanır.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz, sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünler hakkında bilgi alabiliyor.
Market şikayeti nereye yapılır?
ALO 174 Gıda Hattı Çalışmaları
Fiyat denetimini kim yapar?
Fiyat etiketine ilişkin düzenlemeleri uygulama ve izleme çalışmaları Bakanlık (Ticaret İl Müdürlükleri), belediyeler ve ilgili odalar tarafından yürütülmektedir. Fiyat etiketinden sapma tespit edilirse, gerekli önlemleri almak için gerekli bilgi ve belgelerle bu yetkililere başvurabilirsiniz.
Fahiş fiyat ölçüsü nedir?
Fahiş fiyat; Bir ürünün fiyat düzeyini belirten ve dolayısıyla haksız, çok yüksek, şaşırtıcı veya aşırı fiyatlar anlamına gelen bir terimdir.
184’e şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
İşyeri cimere şikayet nasıl yapılır?
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi 150’yi arayarak veya www..tr adresindeki CİMER bağlantısından şikâyetinizi iletebilirsiniz. Şikâyette bulunurken doğru bilgi verilmesi için şifre ücretiyle ilgili şikâyet olduğunun belirtilmesi gerekmektedir.
Alo 170’den ne şikayet edilir?
SGK Şikayet Numarası, Sosyal Sigorta Kurumunun işlemleriyle ilgili şikayetlerinizi, ihbarlarınızı, sorularınızı ve önerilerinizi iletebileceğiniz bir telefon numarasıdır. Bu numara ALO 170, Çalışan Hakları İhbar Hattı’dır.
Fahiş fiyatları kim denetler?
Üreticiler, tedarikçiler ve perakendecilerin fiyatları aşırı yükseltmeleri yasaktır. Bu yasağı ihlal edenlere idari cezalar uygulama görevi ve yetkisi Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu’na verilmiştir.
Bir ürünü pahalıya satmak suç mu?
Fiyat kazıklama, normal piyasa koşullarında kabul edilemez derecede yüksek fiyatlarda mal veya hizmet satarken veya satın alırken işlenen bir suçtur. Bu suç genellikle acil durumlarda, felaketlerde, doğal afetlerde veya diğer olağandışı durumlarda meydana gelir.
Haksız fiyat artışı cezası ne kadar?
Üretici, tedarikçi ve perakendecilerin, piyasa konumlarına bakılmaksızın fahiş fiyat artışı yaptıklarının tespiti halinde Kurum tarafından 10.000,00 TL’den 100 TL’ye kadar idari para cezası verilecek.
Fahiş fiyat artışı yapan ev sahibi nereye şikayet edilir?
Bu gibi durumlarda Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) şikayette bulunabilir veya dava açma hakkınızı kullanabilirsiniz. Kira artışının reddedilmesi: Kiracı olarak haksız bir artışı kabul etmediğinizi ifade edebilirsiniz. Ancak ev sahibinin yasal hakları olduğunu unutmayın.
184 şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
174 neyin numarası?
Tüketicinin gıda güvenliğine ilişkin her türlü bildirim ve şikâyetini yetkili mercilere kolayca ulaştırabilmesi, bildirimlerin tek bir merkezden yönetilebilmesi, en kısa sürede tüketiciye dönüş yapılabilmesi ve sonuçlarının takip edilebilmesi amacıyla ALO174 Gıda Hattı 14 Şubat 2009 tarihinde faaliyete geçirilmiştir.
Market şikayeti nereye yapılır?
Buzdolabı ve dondurucuların gıdalarla uyumlu çalışmadığı tespit edilirse ürünler satın alınmamalı ve ALO 174 Gıda Hattı’na bilgi verilmelidir.